تعتبر شهادة ITIL 4 Foundation بوابة إلى عالم إدارة خدمات تكنولوجيا المعلومات الحديثة! يمكنك من خلالها تعلم أفضل الممارسات لإنشاء وتقديم الخدمات التكنولوجية
تغطي هذه الشهادة، والتي تعد مستوى المبتدئ، ممارسات الأجايل وسلاسل القيمة، بالإضافة إلى المفاهيم الرئيسية في إدارة خدمات تكنولوجيا المعلومات، مما يُعدك لتعزيز مسارك المهني واكتساب التخصصات الإضافية.
Focus: Value-driven IT service management
Guiding Principles:
- Keep it simple & practical
- Focus on value
- Promote continual improvement
- Automate & optimize
Value System:
- 4 dimensions: Organizations & People, Information & Technology, Partners & Suppliers, Value Streams & Processes
- Value chain: Create, Deliver & Support
Core Practices:
- Continual Improvement (CI)
- Change Enablement
- Incident Management
- Problem Management
- Service Desk
- Service Level Management (SLM)
- Relationship Management
- No formal prerequisites required.
- Recommended:
- Basic understanding of IT terminology
- Beneficial (optional):
- Experience in IT or IT service management (ITSM)